Az elmúlt időszakban Európa-szerte egyre inkább nyitottak lettek a vásárlók a kínai kereskedők által kínált olcsó lehetőségekre. Magyarországon is megfigyelhető ez a trend, melyet a Temu, egy kínai alapú online kiskereskedelmi platform térhódítása is erősít. A GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép kimutatása szerint Magyarországon 83 millió rendelést regisztráltak a Temu felületén, amelyek összértéke meghaladta a 1474 milliárd forintot. Ez a jelentős forgalom azonban nem csupán a kínai platform sikerének köszönhető, hanem felveti a kérdést a hazai kiskereskedők bevételének csökkenéséről is. A Temu csak alig 8 hónappal ezelőtt, 2023 szeptemberében indult el Magyarországon, ám rövid idő alatt teljesen átformálta a magyar e-kereskedelmi piacot. Hirdetéseivel és szinte minden termékkategóriára kiterjedő választékával villámgyorsan meghódította a vásárlók szívét és pénztárcáját. Azonban nemcsak a kínai kereskedők sikerének lehetünk tanúi, hanem az egész online kereskedelem globális térhódításának is. Az ilyen platformok hatással vannak a vásárlási szokásokra, a mobilalkalmazásaikkal pedig egyre inkább a vásárlókat próbálják magukhoz vonzani. Az exkluzív akciók és személyre szabott ajánlatok révén a vásárlókat sikerül rávenni az alkalmazások letöltésére, ami mind hazánkban, mind globálisan kiemelkedő letöltési statisztikákat eredményez.